söndag 1 augusti 2010

Berlin

Jag kan lika gärna lägga upp lite från Berlin också. Vi tog inte så många bilder eftersom det var svinigt varmt och överlevnadsinstinkten tog över. De flesta av bilderna på mig är diskvalificerade för bloggen eftersom jag var tvungen att köpa en röd keps för att överleva och den klär mig inte så bra.

Men ändå.


Första dagen. Vi bodde i Friedrichshain och gick in mot Kreuzberg för att äta.


I Friedrichshain fanns det en del spännande hus, titta på Morpheus mitt i allt!


Andra dagen höll vi på att dö i solen. 37 grader celsius. Vi sprang som vampyrer från skugga till skugga och hittade East side gallery som skuggade nästan hela vägen fram till Mitte.


Skugga och vatten. Sammanfattar dagen ganska bra faktiskt.


Ungefär här bestämde vi oss för att sätta oss i gräset och glädja oss över att vi hade gått hela vägen till Alexanderplatz. När vi reste oss var vi täckta av klibbiga skal från trädknopparna.


Vi hittade en fontän att bada i när det var som varmast.






Kreuzberg igen, dag 3 tror jag. Vi var på en massa mysiga krogar men de var så svåra att fotografera så det blir inte så många bilder.


Vi badade i en annan fontän. Det räddade dagen. Efter det åkte vi till Prenzlauer berg.


Vi hittade ett jättebra ställe i Prenzlauer berg men alla bilder blev mörka och suddiga. Jag bjuder i alla fall på lite bilder inifrån tjejtoaletten.


Där fanns sminkbord och tv och ett glas rött vin. Dessutom ljuskonst på väggen. Det såg visst ungefär likadant ut inne på killtoaletten.


Sista dagen hann vi mest med att gå på loppis på morgonen, sen var vi tvungna att åka hem igen.

Inga kommentarer: