lördag 21 augusti 2010

Den här veckan har nästan bara varit sjukdom. Både jag och Love ligger och snörvlar hela dagarna men idag har vi haft 2 hela äventyr. Först var vi på en av mina favoritplatser i malmö, det övergivna koloniområdet och plockade päron, äpplen och björnbär. Man vet aldrig vad man ska hitta där och hade datorn accepterat min nya mobil så hade jag visat bilder. Sen fick jag för mig att vi skulle till festivalen och se spelning och till slut fick jag med mig Love också. När spelningen var över gick vi och köpte kaffe och gick lite på gatorna tills det var för mycket folk omkring oss. Jag handlade en ny skärbräda eftersom vi förstört den gamla och sen gick vi hem. Det var kanske inte så mycket till äventyr men förkylningen har gjort att vi på senaste tiden mest suttit hemma och tittat på sopranos eller filmer. Vi såg blue velvet igår, en av alla filmer vi köpte förra veckan. Vi har även kommit in på sista säsongen på sopranos så vi kommer kanske hinna klart innan min skola börjar igen.

Måste beställa min skolbok imorgon. Ska dessutom titta på en tjej som skrivit en kokbok som jag vill köpa. Hon ska visst prata om mat imorgon på festivalen vid 14.00. Hon verkar ha lite knäppa och roliga idéer om hur man ska kombinera råa grönsaker så att de smakar som exempelvis fisk. Ska bli roligt. Hoppas att jag inte har feber imorgon och att jag kommer ihåg att jag vill dit. Kul inlägg idag. Kräver verkligen eftertanke.

Jag lovar att försöka vara lite roligare nästa vecka.

Inga kommentarer: