torsdag 19 augusti 2010

Idag har jag köpt en ny kalender och jag har börjat planera veckan. Det känns så skönt när man haft en massa saker i huvudet att få skriva ner dem och strö ut alla måsten. Jag får jobba kvar på arkivet i höst fast jag inte kunde jobba hos dem i somras. Jag saknar arbetsplatsen ibland och sörjde lite när jag tvingades säga nej till jobbet. Förhoppningsvis kommer jag att få hoppa in där jag jobbar nu lite då och då också under terminen. Hoppas bara att jag klarar upp allt. Det blir två timanställningar och studier på heltid. Dessutom kommer 75 % av min kvarvarande tid på universitetet vara examensarbete. Så obehagligt och läskigt och konstigt. Jag har läst sedan jag var 7 år gammal. Inga uppehåll. Det är hela mitt liv förutom dagis. Vad gör jag sen när skolan är slut? Jobbar jag?

Gillar min kalender. Imorgon ska jag kanske kanske kanske köpa den bärbara datorn som var orsaken till att jag jobbade hela sommaren och inte bara en månad. Sebbe får hjälpa mig att välja eftersom mina krav på prestanda motsvarar en dator från 2005. Jag vill mest inte att den ska hänga sig och det är skönt om jag kan få ha två program öppna samtidigt utan att minnet tar slut. Om den inte blir skållhet när den varit igång en stund är jag också tacksam. Den ska helst inte vara från apple heller eftersom de inte tycker om min nya mobil. Dessutom har jag en mac. Det räcker.

Jag har smittat ner Love med förkylningen. Nu är vi båda sjuka fast jag är lite mindre febrig. Han vinner. Sova nu. Jobba imorgon.

Inga kommentarer: