onsdag 28 juli 2010

Jag har gjort soppa och tittat på två avsnitt heroes så nu har jag haft lite egentid. Måste vidare nu och göra nytta istället. Min plan är att
1) Ta på mig ordentliga kläder (inte utochinvänd tunika som låg på badrumsgolvet när jag duschat färdigt)
2) Samla mig (Alltid lika viktigt)
3) Ta alla påsar i trappen och kasta/panta
4) Ta mig hem igen och diska
5) Om tid finns, sortera tvätt framför tvn. Det är sådana stunder jag saknar skräptvn hos mamma, nu måste jag titta på dvd och jag har inte så mycket skräp där. Kanske kan vika tvätt i arbetsrummet framför datorn?
6) Mata katten, hon skriker på mig och det lär väl tysta henne en kvart ungefär. Jag kan inte klappa henne mer, det kliar på mina armar.

Okej. Nä men ändå en bra dag. Känner mig produktiv redan. Imorgon ska jag unna mig en stunds pluggande efter jobbet och på fredag blir det grillfest. Måste fixa budget innan dess så att jag inte tar slut på alla mina pengar redan den här veckan.

Tänk om jag hade tjänat tillräckligt för att få tllbaka på skatten innan midsommar, då hade jag mått bra nu. Skatteåterbäringen är ungefär vad jag är skyldig mig själv från körkortspengarna. Ja, alltså från förra månaden. Det lär ju bli mer den här månaden.

Tar livet med en klackspark. Måste vara kaffet.

Inga kommentarer: