fredag 29 april 2011

Jag är förresten trött på att alla bara går med på att gå omkring och le som idioter hela tiden bara för att ingen ska tro något konstigt om en. Trött på att man ska göra det så enkelt som i annonser där fånleende typer ska sälja in ett utbildningsprogram, ett rengöringsmedel eller ett bostadsmäklarföretag. Är man så lätt? Att man ser en leende fåntratt och tänker att hon är glad och bekymmerslös, hon måste vara bra på sitt jobb. Eller han ser helt glad ut, det är säkert för att han inte behöver diska så länge nu när han har sitt nya diskmedel. Är jag så dum att jag går på det, för jag tvingar mig själv att gå och le när jag träffar folk eller jobbar. Är det för att jag vill att de ska tro att jag är bra på vad jag gör eller är det för att jag vill att de ska tycka om mig? Varför vill jag att de ska tycka om mig? Varför bryr jag mig?

Inga kommentarer: