fredag 29 april 2011

Uh vilken dag.
Sekvensanalysprogrammet har jag fortfarande inte fått att fungera så jag tog tåget till köpenhamn för att kunna ringa tjejen som skrivit det och be om råd. 9.13 åkte jag från stationen och 9.46 stannade tåget, alltså en minut från Kbh H. Där stod sedan tåget fast till typ 20 i tolv eftersom en kabel fallit ner. Jag fattar att det inte är någons fel men det var ändå sjukt störigt. När jag sedan kom fram till skolan var det ju för sent för att boka in ett möte så jag drack ett glas vatten och satte mig på tåget hem igen. Eftersom jag måste packa inför i morgon så hann jag inte åka till Lund för att lyssna på sveriges enda rättsentomolog, något som jag sett fram emot i ca två månader. Sen så korkade badrumsvasken igen helt så jag har fått sitta och pilla loss äckel ut vattenlåset i typ en halvtimme. Vattnet rinner igenom nu i alla fall. Har också skruvat i nya glödlampor i köket och vardagsrummet eftersom de hela tiden går här i den här lägenheten trots nydragen el. Jag orkar inte.

Köpte en klänning som jag tänkte ha i Lysekil, provade den på mig och satte mig i en fläck på en köksstol. Nu måste jag tänka om. Orkar inte.

Måste också betala räkningar och tvinga Love att deklarera idag. Och diska. Och plocka undan lite grann.
Sa jag att jag inte orkar?

Inga kommentarer: