torsdag 21 april 2011

Alltså, jag förstår att det inte är datorn som gör fel, det är bara jag som kan sabba men ändå blir jag så sjukt irriterad på latex ibland att jag måste gå och lägga mig en stund bara för att inte ge upp. Idag har jag försökt få mina referenser att fungera men hur jag än gjorde så kom bara frågetecken istället för fina referenser med namn och datum. Sen ändrar man typ hundra saker som eventuellt skulle kunna vara orsaken bakom att det inte fungerar så att allt bara blir stökigare. Plötsligt slutar figurerna fungera för att man råkat skriva till ett backslash för mycket eller så vägrar kompilatorn (eller vad det nu kan tänkas kallas) producera en pdf för att tex-filen är så full av fel att den inte fattar. Sen ger man halvt upp och tänker att jag skiter i det här nu, kör kompilatorn om och om och om igen och plötsligt har jag numeriska referenser istället för frågetecken. Jag ändrar inget utan kör om ännu en gång och plötsligt fungerar det. Jag har absolut ingen aning om hur det fungerar men antagligen blir min kassa kod over-ruled av programmet så att allt blir bra. Väldigt frustrerande är det i alla fall. Två timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.

Back on track i alla fall. Kanske kan jag skriva något som liknar en dålig kandidatuppsats om allt funkar som det gör nu. Några snäpp bättre än gymnasieuppsatsen som det utvecklade sig mot i morse. Jag vet fan inte vad jag håller på med.

Sen har jag ju sommarjobb och nu har jag ångest. Jag fick två och valde fel så att jag måste jobba dubbelt så mycket för ungefär samma lön men jag hoppas på semesterersättningen. Det var enda sättet som jag kunde få semester med Love och familjen så jag var tvungen. Kan vara bra att komma upp i tid på morgnarna. Lite rutin och så. Lite grann vill jag bara gråta och ge upp. Jag skriver in mig på arbetsförmedligen direkt efter min redovisning. Orka jobba för ingenting på en plats där ingen uppskattar en. Förhoppningsvis blir det här mitt sista sommarjobb.
Jsg tror att jag är lite trött. Det är ju trots allt en bra sak att jag har jobb.

Inga kommentarer: