måndag 2 maj 2011

Plugg och gilmore girls, precis som det ska vara. Fri från skolan idag på eget initiativ eftersom morgondagen och resten av veckan annars skulle vara omöjlig.
Morgondagen innefattar skola på förmiddagen, därefter resa till malmö med arbete till klockan 19, därefter resa till babel för konsert klockan 20. Detta betyder alltså att det jag tar med mig till skolan (böcker, artiklar, dator) även kommer med mig till jobbet och konserten. Därför läser jag undan artiklar idag så att dessa inte behöver följa mig på tågresan.
Datorn får jag väl också lämna hemma tror jag. Frågan är vad jag ska göra i skolan utan att jag tar med något så eventuellt åker jag istället till Lund där jag kan prata med handledare och studievägledare.

Fick inbjudan till examenshögtid men vet inte om den är för kandidaten eller mastersexamen. Går man på sånt? Vem tar man med? Man fick visst ett diplom om man var där men vad skiljer diplomet från examensbeviset? Jag önskar ibland att jag kände folk som studerade eller har studerat och som kan såna här ritualer. Jag skräms av riter. Jag gick inte på min gymnasiebal eller studentefterfesten, är det här större än det? Antagligen är det inte så konstigt. Folk brukar generellt döpa saker så att de verkar sjukt viktiga och formella när det gäller studentliv. Vanliga saker ska låta ovanliga så att man kan skriva det i sitt CV sedan. Föreningsliv kan vara att sitta i en källare och dricka öl.

Inga kommentarer: