lördag 23 april 2011

Och just ja. Kollar statistik på alla möjliga sidor. Bloggstatistik och last.fm-statistik. Last.fm-grannar också. Funderar på vad amerikaner får ut av den här bloggen. Jag har redan tidigare skrivit att min blogg verkar skriven av en schizofren mattant om man använder google translate. Jag önskar att folk skrev kommentarer så att jag visste. Samtidigt är det skönt att jag inte vet om folk jag känner läser. Bloggen är som en garderob som man kan krypa in i och prata rakt ut i mörkret i. Utan att veta om det finns andra därinne som hör vad man säger. Dessutom gillar jag att jag inte behöver höra andras svar och reaktioner. Jag behöver inte förställa mina ord för att andra ska förstå vad jag menar. Jag kan rycka saker ur sitt sammanhang och kan skippa de tre inledande meningarna i varje resonemang som ju mest är till för att få andra i samma tankespår som jag. Jag kan köra på bara. Jag kan starta alla meningar med ett Jag utan att bli orolig för att andra ska tro att jag är sjuk i huvudet och egofixerad.

Inga kommentarer: