fredag 3 december 2010

Vilken vecka. Igår var jag i Köpenhamn och träffade några av de personer som jag antagligen kommer göra mitt mastersarbete med. Avdelningschefen luskade ut att jag hade läst ganska mycket bioinformatik och bestämde sig snabbt för att det var perfekt och att jag borde göra arbetet med mer fokus på det. Jaja. Först hade jag lite panik eftersom jag (fortfarande) inte är en programmerare men sedan kom jag på att jag faktiskt tillochmed läst mer bioinformatik än vad de vet om, och det är på en genetisk avdelning så hur som helst kan jag diskutera genetik i arbetet. Alltså ska jag försöka ta det lugnt nu och se vad det blir.

Jag gick till stationen från riget och köpenhamn var så fint. Love var rädd för storm annars skulle han ha kommit över på kvällen men det blev inget så jag åkte hem vid 18-tiden. Det är konstigt hur en del saker upplevs bäst om man är två eller fler.
Ett jättemysigt fik är inte lika mysigt om man sitter själv.

Nu väntar jag på att klockan ska bli 07.40 då jag ska åka buss i en och en halv evighet till Kristianstad Högskola där jag ska träffa gruppen som är ansvarig för kandidaten som jag sitter med nu. Förhoppningsvis kan de hjälpa mig med ett filformat som jag håller på att bli galen över, kanske får jag till och med resultat.

Just ja. I Köpenhamn var söerne nästan helt frusna förutom en och annan småvak där alla fåglar trängdes. Det påminde mig om att jag borde gå till pildammarna och mata fåglarna där igen för det var hemskt att se hur hungriga de var förra året. Jag vet inte om de hunnit äta upp sig heller eftersom vintern kom så hastigt.

Ok. Nu Kristianstad.

Inga kommentarer: