onsdag 8 december 2010

ignore

En sak som är bra med att sitta konstant och skriva och pilla med tabeller är att jag kan bestämma vad som visas på tvn. Självklart väljer jag att titta på flera säsonger av tv-serier på raken då vilket betyder att jag nu kollat 5 säsonger bones, 4 säsonger frasier, en säsong californication, en säsong dexter och nu precis börjat med första säsongen house. En annan sak som händer när man ser massor av serier är att man reagerar på roliga saker som att både house och californication har You can't always get what you want med Rolling stones i piloten. Det är konstigt för californication är showtime och house ligger på fox så just nu lutar det åt att de antagligen vill rikta sig åt samma målgrupp.

En annan sak som jag tidigare lagt märke till är i the good wife (som jag inte följt, bara sett något avsnitt av) så är Matt Czuchry med. Det första avsnittet som jag såg av serien så lyckas de fördröja deadline på en tryckning av något typ av material genom att hans rollkaraktär pratar i telefon med tryckeriet samtidigt som hela gänget jobbar som fan i bakgrunden tills de slutligen är klara och han lyckas övertyga killen på andra sidan luren att materialet varit hos tryckeriet redan innan samtalet. PRECIS samma sak gör de i gilmore girls när Logan får tryckeriet att vänta med tryckningen av Yale daily news. Samma skådespelare är alltså med i båda serierna och gör precis samma sak. Antagligen beror missen på att de INTE tror att de har samma målgrupp och helt enkelt gjorde en fuling.
Det är vid sådana tillfällen man känner sig för nördig för att vandra bredvid vanliga människor på trottoaren och om jag varit öppen med mina intressen hade folk definitivt spottat på mig på stan.


Jaja. Huvudvärk av för många timmar i soffan med dator och tv.

Inga kommentarer: