måndag 6 december 2010

Jag var förresten i Kristianstad ju, det tog på riktigt 1 timme och 45 minuter dit, sen var jag där i 2 timmar. När jag skulle hem så gick inte skåneexpressen från högskolan eftersom den bara går dit på morgonen och kvällen så jag fick åka in till centrum och stå och hänga på resecentrum i en timme. 13.00 tog jag bussen hem och den tog lika lång tid. Shit, bussresan kändes nästan som en hel arbetsdag. Jag fick en del stickat i alla fall.

Jag har haft ett ganska långt handarbetesuppehåll nu när jag skriver examensarbete, lite prioritering sådär men min bror önskade sig en halsduk som var stickad som en pippilångstrumptröja i julklapp så nu har jag satt igång igen. Jag fick lov att improvisera kring mönstret så jag gjorde lite bredare jämntjocka band istället, lite för att göra det roligare att sticka och lite för att göra det mer effektivt.

Annars har vi lyckats kånka hem en jul-en som vi har klätt typ som en gran. Förra året hade vi en julgranskruka ju men jag fick så dåligt samvete när den började skjuta skott. Enen kan jag långsamt torka ut utan att den kommer visa sin besvikelse för mig. Nu är den ganska söt i alla fall, kanske vattnar den ändå.


Nu blir det näst sista avsnittet Dexter, sjukt spännande. Jag behöver inte oroa mig för mycket i alla fall för det har blivit klart att det blir en säsong till. Bäst.

Inga kommentarer: