fredag 31 december 2010

Gjorde en mössa igår och började på ett pussel. Nu har jag ont i ryggen.
När Love kommer hem ska jag följa med honom ut och leta efter nyårskläder och sen när han klipper sig ska jag fundera på vad jag ska ta mig till. Jag har köpt en klänning nu på rean så det behöver jag inte oroa mig över men eftersom jag inte hittat på något på evigheter känns det som att jag glömt hur man sminkar sig. Kanske dumt då att köpa lösögonfransar och sånt som ändå bara kommer hamna snett. Jag behöver nog inte handla något alls.

Jag har hittat massor på rean förresten. Jag har inte shoppat på jättelänge men nu har jag handlat två klänningar, två koftor, tre halsband, två parfymer och tre hårband. Kanske inte jättemycket. Det kändes mycket i alla fall. Jag är duktig på att handla effektivt, mycket sämre på att gå och glo i flera timmar med massor av folk som puttas och knuffas.

När jag var i Lund med mamma på rean så hade någon blivit knivskuren. En hel del blod i snön låg bakom polisens avspärrningar. Senare på kvällen var avspärrningarna borta men blodet kvar och eftersom det var mörkt så såg man det inte riktigt om man inte visste att det var där = många människor som trampade runt i blodsnön. Tur att de inte hade vita skor kanske man ska säga.

Det största av mina små problem (Ja, rangordnade och kategoriserade) är att jag inte vet vad jag ska ha för skor. Spontant känner jag att jag vill jag ha mina gummistövlar. De är svarta, inte särskilt blingiga men jag hatar snöblöta fötter. Samtidigt minimerar jag risken att halka om jag ha hög klack som jag kan kila ner i snödrivorna. Det sämsta jag kan göra är att ta kilklack som fungerar ungefär som skridskor och dessutom är svinkalla. Kanske gummistövlar med högklackade skor i väskan? Orka sånt här. Vem bryr sig egentligen om mina skor? Jag ska nog köpa ett par nya raggsockor och köra på gummistövlarna. Kanske svarta strumpor? Känns det nyår?

Inga kommentarer: