torsdag 9 december 2010

Det gick snabbt. Jag har hamnat i uppgiven skrivkrampssvacka. Nu när jag börjat bli klar med appendix till arbetet har jag tappat lusten att skriva själva arbetet. Har nu fyra påbörjade introduktionsvarianter och jag vet inte hur jag ska palla skriva det riktiga. Dessutom börjar övriga världen störa mig nu också men krav om julklappshandel, städning och julkort. Och skatteverket som spammar mig med påminnelser om lägenhetsnummersregistrering. Jobbigt att registrera sitt lägenhetsnummer om man inte kan sin adress. Ibland tror jag att brevet vi fick om ny numrering var ett skämt, antingen med MKB eller random idiot som avsändare för det verkar inte som att någon annan hört talas om det. Budfirman kunde inte lämna Loves dator eftersom vår adress inte fanns. Kul att sväva i adresslimbo och samtidigt ha skatteverket som petar på en med pinnar bara för att störa. Ignore på de breven tills de ringer upp. Palla sitta i telefonkö till dem också och betala 2,5 kronor i minuten eller vad ag nu betalar med mitt usla abonnemang bara för att sedan behöva ta adressdiskussionen.
Hade det inte varit lättare och billigare att bara fråga husägarna om lägenhetsnumrering? Då blir det i alla fall nästan standardiserat. Nu måste ju ändå någon springa omkring och rätta alla lägenhetsnumreringar som blivit fel. Eller anställ någon som kan ha som projekt att bestämma lägenhetsnumren i alla hus.
Det måste ju ändå bli billigare än att skicka ut registreringsblanketter och broschyrer som någon måste sitta och lägga i kuvert som sedan ska sorteras hos posten som redan har en hel del att göra inför jul.
Kom igen liksom.

Skit samma. Det primära är att jag saknar inspiration. Misstänker att det beror på att jag inte varit utanför huset förutom korta rundor till skolan/affären på en månad. Så trött, så uttråkad, så stillastående. Tar just nu 5minuterspaus typ en gång i kvarten. Inte hållbart.

Jag får väl ringa skatteverket ändå. Det blir lite som ett miljöombyte typ. Eller så bara skickar jag in random sifferkombination så slutar de att skicka brev till mig i alla fall.

Inga kommentarer: