måndag 20 december 2010

Jag tror att jag är klar med första utkastet av mitt projektarbete nu. Jag orkar inte mer. Imorgon ska jag gå upp omkring 11 och maila arbetet till alla handledare, granskare och examinatorer. Jag ska inte göra det nu eftersom klockan är 4.10 och jag kom helt själv fram till att det skulle se dåligt ut. Det känns som att jag skrivit en halv roman och fatta hur svårt det är att variera sitt språk när man tjatar igenom en tabell. När jag i slutet, för typ en halvtimme sedan skulle skriva sammanfattningen skrev jag har visat sig i varenda mening. En mening skrev jag det två gånger i. Antagligen finns det en anledning till att en normal arbetstid är 8-16 och inte 11-04 som jag har jobbat de senaste två månaderna. Slut i huvudet nu. Ska skriva en populärvetenskaplig artikel imorgon och sedan ska jag ha lov. Sweet lov. Har nästan glömt vad det betyder att vara ledig.

Inga kommentarer: