tisdag 4 januari 2011

Har en hel del att göra. Examensarbetet gör att jag inte riktigt kan slappna av och min plan är att bli klar med kamraträttningen och rättningen av den populärvetenskapliga artikeln idag. Jag fick bra kritik på artikeln, hon tyckte att den var bra skriven så nu känns det lite bättre. Kamraträttningen av arbetet är jobbigt. Jag har inte fått tillräckliga instruktioner där.

Jaja. Igår var jag på ikea och köpte vinglas som jag fick pengar till i julklapp. De är så fina och jag hoppas att jag får anledning att använda dem när jag fyller år. Jag hoppas att inte annat händer som ändrar mina planer.

Annars har det varit nyår. Först var jag hos föräldrarna på middag och sedan gick jag till en nyårsfest. Love var först hos sin mormor och när han skulle komma till mig så hade bussarna slutat gå så han fick gå hela vägen till möllan. Jag firade tolvslaget helt ensam men tio minuter senare kom Love och knackade på mina axlar. Först sorgligt och sedan romantiskt. Hade kunnat bli ett ok slut i en film. Festen vi gick till sedan var väl som nyårsfester brukar vara, med klibbiga golv, rökdimmor och folk krälandes under köksborden. Sen gick vi hem. Jag hittade en tia, en dansk 50-öring och en citron på vägen hem vilket jag tänker tolka som någon slags gest från universum. Igår hittade jag en svensk 50-öring och den gäller inte längre så jag har ingen aning om hur jag ska tolka det. Jag är ju inte direkt den typen som tolkar saker som att universum talar till mig men det här året har börjat halvt sinnessjukt från min sida så jag vet inte vad det blir av det.

Jag jagade upp Love igår när han skulle till jobbet. När hans väckarklocka ringde fick jag för mig att det var telefonen och jag var helt säker på att han var försenad eller att det var ett viktigt samtal och när Love inte svarade fick jag panik. Sen halvslumrade jag igen innan jag fick för mig att jag hörde ljud i trappen. Först tyckte jag att det lät som att någon pillade på dörren och sedan tyckte jag att jag hörde hur de andades där utanför. Jag måste ha halvsovit fortfarande för annars är paranoian inte långt borta. Jaja.

Nu tänkte jag gå till emmaus och se om jag hittar något fint. Har gjort några ärenden redan, bland annat beställt kurslitteratur till nästa termin. Mitt mastersprojekt kommer nog att bli sjukt intresant och jag känner mig fortfarande inte värdig. Jag hoppas att det blir vad jag tror att det blir och att jag är duktig nog. Tänk om det kommer att bli mitt framtida arbetsområde? Helt fantastiskt spännande.

Inga kommentarer: