torsdag 6 maj 2010

Förra sommaren fick jag inget jobb alls, den här sommaren fick jag två. Båda var jobb som jag ville ha och de överlappade varandra. På ett sätt är jag glad för att jag har ett jobb men hade jag kunnat hade jag delat på mig och arbetat på båda.
Sommaren blir lite annorlunda nu också. Jag ska jobba 10 veckor och Sebbe ska åka runt en massa så det blir omöjligt att åka till Gotland och arbeta på fårfarm. Dessutom jobbar jag hela Loves semester som sammanföll med familjens semester vilket gör att jag inte kan följa med familjen till Paris och att det blir väldigt svårt att pressa in en Berlinresa med Love i sommar.

Det löser sig så klart men ändå. Dessutom har jag en kurs att läsa in över sommaren så jag hoppas att jag inte kommer vara slutkörd efter varje arbetsdag. Eller så klart att det finns tid att läsa på exempelvis lunchen.

Festivaler får vara i år igen. Det är alltid så, antingen jobbar jag eller så är pengarna slut. Snart är jag för gammal.
Vi skulle se Slim Cessna på babel men det blev inte, så det har inte blivit många konserter i år, om ens någon? Funderar på att se Wovenhand i Köpenhamn i slutet av månaden i stället. Hoppas det blir fint väder. Min deal med mig själv var att jag skulle åka till köpenhamn med Love om jag fick sommarjobb och det tänkte vi göra på lördag som visst inte skulle ge mig något fint väder enligt alla andras prognoser. När jag kollar ser det okej ut. Vi åker ändå, i värsta fall får vi sitta inomhus.

Inga kommentarer: