torsdag 20 maj 2010

Hyperaktiv

Idag var det dags att skriva på anställningsavtal och eftersom jag är överdrivet nervös och tycker att det är pinsamt att komma sent så var jag framme en halvtimme för tidigt. Jag tog en liten runda till preem och köpte kaffe och gick sedan förbi min gamla högstadieskolgård. När jag gick på högstadiet var jag inne och hälsade på på mitt gamla dagis och allt kändes så litet. Alla hyllor satt så lågt och den långa korridoren som separerade avdelningarna var plötsligt mycket kortare. Lite samma känsla infann sig den här gången fast miljöerna var ungefär lika stora, det som minskat var eleverna. Små barn med vuxenkläder.

Kommer det att vara så här hela livet? Varje gång det gått ett par år (ok 10) så har man någon slags period där man tvingas titta i backspegeln och jämföra sig själv med den person man var tidigare? Lite känner jag att om jag blir mamma någon gång så kommer jag bli en sån där pinsam mamma som säger åt ungarna att njuta av barndomen och inte slänga sig in i vuxenlivet för fort.

I alla fall. Efter avtalssigneringen gick jag till Emmaus och köpte lite böcker som jag inte egentligen behövde men jag blev glad i alla fall. Ett möjligt framtidsyrke är biblioteksägare. Sen tog jag bussen till Södervärn där jag fick vänta nästan exakt en timme på bussen till Lomma. I Lomma hjälpte jag farmor med att plantera på balkongen och sedan åkte jag med farfar till skroten. Någon hade slängt ett pingisbord i "ej återvinningsbart" fast emmauscontainern gapade tom. Tråkigt.

Nu är jag hemma och ska plugga ikapp tills Love kommer hem från jobbet.

Har börjat beta av min att göra-lista inför sommaren nu.
-Mailat MKB
-Börjat plugga på riktigt
-Fixat jobb
-Kollat upp Loves semesterdagar mot mina och olika resebolags avgångar

Har som plan att idag även
-Plugga klart kapitel 15
-Påbörja labrapport
-Skaffa medlemskort på hemköp
-Fixa cykeln (skaffa kedjefett, smörja kedja, sätta på kedjan som hoppat av)
-Diska
-Plocka in ren tvätt
-Färga håret

Inga kommentarer: