torsdag 20 maj 2010

Okej, har inte hunnit med så mycket av det jag skulle göra. Råkade plugga på fel delar av kapitlet och slösade alltså bort typ två timmars effektivt pluggande. Jag tyckte att det kändes lite irrelevant men ändå kämpade jag mig genom tråktexten.

Birger Jarl var på TV4 och jag saknade osteologin väldigt mycket. Hade hellre pluggat ben just nu. Saknar mina lärare där också. Jag var inte så rädd för dem som jag av någon anledning är för lärarna i biologihuset. Plockade fram mitt lilla häfte om undersökningen av Birgers ben och kände mig väldigt nördig.

Kom förresten på att den här kursen nog är min sista kurs i biologihuset. Det börjar nästan kännas lite sorgligt. Inte alls lika roligt som att säga "aldrig mer - bye bye" till kemicentrum. Nästa kurs (förutom kandidaten) blir ju antagligen på BMC eller lasarettet.

Shit alltså. Skumt. Om man tar min tid på universitetet och jämför den med tiden på gymnasiet så är jag alltså inne på motsvarande sista terminen av trean tidsmässigt. 5 år har jag pluggat på universitetet, 1 år har jag kvar. Vad gör man sen, går till arbetsförmedlingen?

Nu ska jag ner och handla ananas för det har jag suttit och tänkt på under hela den långa tid jag suttit med fel text.

Inga kommentarer: