måndag 17 maj 2010

Kämpar med att hålla fokus på skolan och inte någon annanstans. Jag måste få godkänt på den här kursen för att nästa två terminerna ska bli som jag planerat. Får jag godkänt på den här kursen så har jag sedan en helg ledig där jag ska åka till österlen med mormor och morfar och efter det börjar jag jobba. Samtidigt som jag jobbar är min plan att jag ska läsa in en kurs som jag inte klarade tidigare och det borde inte vara lika svårt som tidigare eftersom jag är väldigt mycket bättre förberedd den här gången. Kursen var ingen sådan som man borde läsa direkt efter grundkursblocket. Min plan är att tenta den lite innan nästa termin börjar med kandidatexamensarbetet på 15 poäng. Den har jag alla kurser som ska inkluderas i examen klara så den ska nog inte vara något problem. Efter den ska jag läsa en kurs till som jag hoppas blir rolig och om jag inte klarar kandidaten (kan man få ig där?) så är min plan att komplettera samtidigt som jag läser den kursen.

Efter nyår börjar mitt mastersarbete som jag inte vet vad det ska handla om. Jag kan nog göra det på samma plats som jag gör kandidaten men jag vill först se om det är roligt där.

Jag tänkte mest skriva något annat än om fågeln eftersom det känns som att jag verkar ha ett väldigt händelsefattigt liv om man läser utan att känna mig. Det händer en del i mitt liv men jag känner ändå för fågeln.

Vet inte om jag ska skaffa undulater eller inte nu. Jag tänkte att jag skulle jobba några veckor bara och att jag skulle kunna vänja dem vid mig då men nu blir det väldigt mycket arbete och dessutom ska jag passa Lisakatten ett tag när familjen är borta. Hon bråkar med en koltrast på gården och jag tror inte att hon hade gillat undulater.

Imorgon har jag redovisning och min energi tog slut för ungefär en vecka sedan. Bara lite mer än två veckor kvar. Kämpa på.

Inga kommentarer: