lördag 21 mars 2009

Tillbaka

Jag tänkte att jag inte skulle skriva något alls förrän jag var klar med de två lägenheterna som hemsöker mig men eftersom jag fortfarande inte fått veta hur det gått med den ena så ger jag upp det. Jag vill mest bara bli av med den. I natt drömde jag att jag var i en annan lägenhet som jag precis sökt och jag tönker tolka det som att det är den lägenheten vi ska få. Sen att lägenheten spelade en ganska liten biroll i drömmen som mest handlade om zombies (I blame RE4) och konstiga tornerspel med bara en häst (vet inte vem jag ska skylla på där) så kanske det inte är ett tecken men jag ska tänka positivt. 

Tentan gick nog dåligt och jag hoppas lite grann att jag får ig på den för vi får extrapoäng för de här två sista veckorna som man lägger till sin poäng. Eftersom tentan gick dåligt är det jobbigt om jag få precis godkänt då typ 5 poäng till hade gett mig vg om jag får alla extrapoängen. Ja typ. Jag bryr mig egentligen inte om betygen direkt men det känns liksom onödigt. 

Idag har jag iallafall varit på Fever Ray och datumet har liksom smugit sig på. Jag hade jättesvårt att komma in i att göra mig färdig för jag kände mig mest trött och lite vilse. Konserten var jättebra och jag är sjukt nöjd med allt. Speciellt kul var det när Karin helt oväntat gjorde en cover på Nick Caves Stranger than kindness. Våra platser var först jättejobbiga, längst bak (jag såg ingenting för alla på konserten var typ 3 meter långa och stod framför mig), helt utan syre och så tätt packat att det varit lugnt om ajg svimmat av syrebristen för jag hade nog stått kvar på samma plats ändå. Jag kom ingenstans heller men sen ledde Love mig till bästa platsen ever. Precis brevid scenen så att jag såg allt, precis vid ett luftintag och helt utan trängsel. Jag älskar Love, han räddar alltid mig. 

Nu är det dj coolof men jag är så sjukt trött efter skoldagen så jag stannade bara en stund. Snart kommer Love hem till mig och sover och det ska bli mysigt. Imorgon är det släktkalas.

Just det förresten. Entré-köpcentrat hade premiär i torsdags och eftersom jag vägrar sluta tro att jag snart är blivande värnhemsbo så var jag där och tittade med Ulla och det var riktigt jävligt. Det var typ som Nova i Lund, kanske inte så oväntat, med en massa folk som verkar ha kommit utomsocknes ifrån. Typ malmöfestivalen fast helt utan glädje. Jag menar det var ändå invigningsdagen! Det enda som skulle liva upp var  de obehagliga ungarna som cheerleadade utanför och Gynning så klart men hon var inte där när jag var där. Ulla var bra iallafall och jag fick överblivna kläder och te.

Och solen har lyst upp dagarna! Och alla blommor! Det har varit en ganska bra tid sen sist jag skrev. Trött nu. Sova.

Inga kommentarer: