fredag 6 mars 2009

Jag har äntligen kommit igång med pluggandet. Jag har läst det tråkigaste kapitlet och antecknat jättemycket så att jag bara behöver läsa på anteckningarna sen. Imorgon ska jag fixa resten och jag tror nästan att det kommer att gå faktiskt. Sen jobbar jag 6 timmar på lördag och det kan vara lugnt=tid att läsa eller kaotiskt=ångest men förhoppningsvis ligger det någonstans mitt i. Snart ska jag gräva ner mig i transkriptionell reglering och efter det ska jag gå och lägga mig. Jag vägrar koncentrera mig på det som föreläsarna tagit upp från Plant physiology-boken för den har jag inte och jag har inte blivit ombedd att köpa den så jag tänker inte köpa den. Det kanske går vägen det här. Fint att det bara var stressen över lägenheten som höll mig tillbaka. Skitfint. Hoppas att jag inte får nästa visning i samband med typ redovisningen av grupprojektet i slutet av kursen.

Kul för andra att läsa om min skola så mycket men någonstans måste jag ventilera och jag tror att Love är ungefär lika trött på att höra mig prata om pluggstrategier och annat rörande skolan som jag är på att höra honom prata om diverse maskiner som skall inhandlas och i vilken ordning dessa ska inhandlas. Han är söt iallafall. Det är alltid mysigt att vara hos honom och jag ser jättemycket fram emot att bo med honom. Jag ska fett med göra frukost på sängen varenda helg som vi båda är lediga för det förtjänar han.

Jaja. Börjar bli trött men försöker trycka undan det med koffein vilket antagligen kommer leda till en sömnlös natt och ett förskjutet dygn men det får vara. Ser fram emot våren nu. Alltså den lite senare våren än den som är nu, med riktig vårsol och fler blommor, även om jag är väldigt glad för de få som hunnit titta upp redan. Loves gård har hyacinter på väg upp och påskliljor. Rosa hyacinter. Gud vad jag vill bo på den gården. Skit också.

Inga kommentarer: