söndag 22 mars 2009

Pengar snart!

När jag får min lön på fredag ska jag investera den i kurslitteratur, det känns sådär kul. 

350 sidor kostar bara 505 kronor och kommer ge mig glada stunder två månader framöver. Den har dessutom gått ner 30 kronor sen sist jag kollade!
444 kronor kostar den här skönheten på 176 sidor. Med ett pris på 2,5o kronor per sida korar jag härmed denna till dyraste kursboken hittills!
Framsidan på den här påminner mig om mina tonår så jag ska favorisera den till tusen. 378 sidor i senaste utgåvan som verkar ha kommit ut någon gång sedan sist jag kollade. 632 kronor kostar härligheten men då kan jag ju låna ut den till alla mina vänner som liksom jag kommer kasta sig över den. 


Jag dör. Jag hoppas att det bara är den här kursen och inte resten av min tid i skolan som kommer vara så här. Om vi får en lägenhet snart kommer jag i så fall att tvingas välja mellan mat och litteratur. Eller så får jag låna böckerna. Känns lite tråkigt i så fall för hittills har jag gjort vad jag kunnat för att kunna köpa all litteratur. Det känns lite tryggt att ha den hemma för att gå tillbaka till om man är osäker på någonting. Bla. Tråkigt inlägg. Hoppas att det inte kommer fler såna här roliga överraskningar för jag måste ha pengar till i sommar också. 1581 för en liten kurs! 

Nu ska jag förbereda mig för min muntliga presentation i morgon. Ser inte fram emot det men efter det bjuder skolan på lunch och information och det säger man ju inte nej till.


Inga kommentarer: