tisdag 24 mars 2009

Skola skola skola

Skolan var låst när jag kom dit. Det tog typ 20 minuter att komma in i byggnaden. Kursen jag ska läsa nu är nog skitsvår men jag ska klara det. Taktiken på den förra kursen funkade inte för jag blev godkänd. Jag är ändå glad över det men lite förvirrad. Nästa termin kommer bli sinnessjuk för jag har fett med dubbelbokat mig med extrakurser så vi får se hur det går. 45 hp i enbart 7,5poängskurser blir 6 kurser som alla är helt nya. En av kurserna är slapp och mest för skojs skull men resten är nog sjukt köriga. Jag kommer dö omkring början av december eller så tror jag. Förhoppningsvis har vi en lägenhet då så att jag kan vrida dygn åt alla håll jag vill och kan gråta ut hos Love en gång om dagen utan att han har möjlighet att slippa undan. Haha. Stackaren.

Jag har mest ångest över en programmeringskurs som kommer vara nyttig men antagligen skitsvår men det står att man inte behöver ha någon programmeringsvana och jag kan nog få hjälp från Sebbe men gud alltså. Vad har jag gett mig in på?

Nästa termin igen förresten har jag också planerat. Då ska jag också läsa dubbelt är planen men bara två 15-poängskurser i lund (båda verkar jättebra) och sen en kvällskurs i Malmöhistoria på MAH på halvfart. Kvällskurser är nog the shit, jag ska nog läsa såna resten av mitt liv. Bli superutbildad utan studielån och minskad pension. Trött på att tänka på skolan nu. Har planerat mitt liv ett år framöver liksom.

Skulle köpa pärm för mina sista pengar och hittade för 20 kronor styck på matton. Jag köpte 4 stycken och kände mig sinnessjuk. Det är bara för att jag planerat en massa, jag är i planeringsmode. Har dessutom hämtat ut mitt nya leg och börjat ringa alla samtal som jag har samlat på mig så jag är nog på väg in mitt halvmaniska tillstånd igen. Kan nog vara bra nu i början av kursen, hoppas det håller i sig. Jag blir lite tråkig att umgås med bara, lite enkelspårig.

Inga kommentarer: