tisdag 3 mars 2009

Mars

Jag kom på att jag måste hitta något som motiverar mig att plugga. Jag har kommit fram till att den bästa motivationen till att plugga inför tentan på måndag är att jag, om jag klarar den, kommer kunna fokusera 100% på grupparbetet som kommer efter där jag planerar att få de 15 poäng som man kan få. Dessutom är mars den månad då jag kommer att gå på mina första lägenhetsvisningar (vuxenpoäng! Jag ärver/byter inte till mig lägenheten utan går på riktig visning!), jag kommer att gå på fever ray-konsert som jag fick av Love i födelsedagspresent och jag kommer bli klar med den sista grundkursen på min utbildning.

Fever ray ska bli roligt, måste lyssna in mig på skivan ordentligt innan för jag har inte hunnit det ännu och jag ska försöka låta bli att svimma (liten lokal + Dreijer, hoppas att det inte betyder något). Jag önskar att vi hade PJ Harvey-konserten att se fram emot också men eftersom jag är så sjukt glömsk och oorganiserad så kom jag på att vi skulle beställa biljetter först en vecka efter att de sålt slut. Det hade varit kul som något att se fram emot efter fever ray-konserten men nu får jag istället se fram emot eventuell inflyttning eller svar på alla sommarjobbsansökningar.

Det hade varit väldigt roligt om vi fick lägenheten. Då hade jag kunnat tvätta med Sara (känns konstigt att inte skriva Ulla) och kunnat grilla på den fina gården. Jag hade haft tio minuter kortare tid till skolan var dag och ändå relativt nära hem. Måste sluta tänka på den innan jag blir galen.

Inga kommentarer: