fredag 4 februari 2011

Om jag nu är gäststuderande i Köpenhamn, betyder det att jag kan ta del av diverse studentrabatter där? På restauranger eller i butiker? Jag verkar slutligen, efter många försök, ha lyckats döda min gamla ipod. Den har varit lite konstig de senaste två åren efter att jag tappade den så att den studsade ner i en smutsig vattenpöl men det kämpade ändå tappert. Kylan den här vintern var det som var droppen. Plötsligt tystnade den och nu har jag inget att lyssna på när jag åker till skolan. Dum som jag är tankade jag den andra spelaren full med podradiosändningar så de är ju slut nu. Tystnad är inte min grej. Igår när jag åkte till skolan var tåget 20 minuter försenat och jag satt mot en man med väldigt hög volym på sin spelare. Han lyssnade på rihannas only girl 4 gånger under resan. Jag skojar inte. Och han formade orden med munnen så fort refrängen kom. Gissa vilken låt jag hade på hjärnan resten av dagen?
Iallafall så hade det varit trevligt om jag kunde utnyttja studentrabatt + valutakursen till att få en ny spelare som inte kostar så där hutlöst mycket som alla appleprodukter alltid gör. En vanlig classic-spelare. De verkar hålla relativt väl trots min inställning till hantering av teknikprodukter. Sa jag att jag bara haft en femtedels skärm på min spelare de senaste åren? Resten dog en dag när jag tappade den i marken...

Inga kommentarer: