onsdag 2 februari 2011

Nu vet CSN att jag pluggar. Allt är fixat. Jag fick dessutom VG på mitt kandidatarbete och ska bara registrera in kurserna för att kunna plocka ut min examen. Mer och mer funderar jag på att vänta och istället kolla upp det där med dubbelexamina. Det hade varit nice med en master i molekylärbiologi och en kandidat i osteologi. Problemet (faktiskt singular för ovanlighetens skull) är att jag måste gå en 30 hp-kurs för att kunna ta en arkeologiexamen. Det kommer nog att gå sådär om jag lyckas få jobb. Lyckas jag inte och är arbetslös så går det. Får jag jobb så måste jag be om ledigt för att kunna gå på föreläsningar och redovisningar. Ska jag söka kursen ändå?

Mina två kandidatexamina kommer att vara överlappande om jag gör som jag tänkt. Jag kommer alltså tillgodoräkna vissa kurser dubbelt och måste kolla om jag får det. I så fall så kommer jag fråga om jag kan få lite dispens på kandidatkurser i arkeologi. Kanske göra en skriftlig inlämningsuppgift istället för att gå på föreläsningar. Fast ja. Ska jag ändå vara arbetslös kan jag lika gärna vara arbetslös i lund som hemma i lägenheten. Det allra bästa hade varit om jag kunde stanna i Köpenhamn och liksom hoppa mellan de olika avdelningarna där för kandidaten.

Inga kommentarer: