lördag 26 februari 2011

När vi skulle åka buss blev vi stående på en svinkall busstation i 45 minuter så idag var jag på centralen för att hämta ut resegarantibroschyr. Man får en skåneresa som plåster på såren och jag tänkte ge mamma Loves biljett och behålla min själv så att vi kan åka till Kristianstad eller något sådant nu i vår. När vi var klara på centralen gick vi till sopstationen där jag hittade en bok med massor av fina gamla tryck. Den är tryckt i USA men innehåller artiklar på svenska om Sverige och USA så jag misstänker att det är en amerikasvensk som har köpt den. Jag hittade också en brosch med sten från Jerusalem och ett äggfodral! Det ska jag använda när jag vill ha med mig äggmackor till skolan. Jag tänkte lägga ett färdigskivat ägg i behållaren. Perfekt.



Inga kommentarer: