fredag 18 februari 2011


Har ledigt idag. Jag antar att det behövs för jag har börjat glömma vad som hänt på riktigt och vad jag bara drömt igen. Måste exempelvis ringa försäkringsbolaget och höra om jag har skickat in papper för jag minns att jag skrivit på och lagt i kuvert och postat men sen fick jag ett sms om att de inte fått in mina papper så jag har kanske bara drömt allt. Ingen aning.

Geologiföreläsningen igår var bra. Det var ingen geologi alls utan bara genetik och så ser sammansättningen ut hos bra geologiföreläsningar om någon vill veta hur jag känner. Jag måste börja läsa in programmeringen igen för jag kommer verkligen ha användning av den nästnästa vecka. Ska läsa på om hur data som kommer ur sekvenseringen ser ut och vad jag behöver kunna. Jag tänkte att om jag skriver ett skript som kan sortera det som kommer ur första (lilla) sekvenseringen så kan jag bara modifiera skriptet sen till den andra (stora) sekvenseringen.

Alltså ja. Det känns väldigt skönt att gå upp i skolan. Det är fantastiskt roligt och alla är snälla mot mig och pressar inte mig och jag kan glömma allt som är jobbigt. Det som är lite jobbigt med skolan är resan fram och tillbaka. Gud vad jag är trött på förkylda människor som hostar och nyser sig i händerna eller bara rakt ut. Guuud. Jag har köpt desinficerande servetter på apoteket för att kunna torka av mig om jag råkat ta på en kletig stopp-knapp och jag har alltid en bomullshalsduk som jag kan andas i när någon sitter och dödshostar brevid mig på tåget. Ull känns för poröst, släpper genom allt skit. Om man inte vet hur man undviker att smitta andra när man är förkyld tror jag på isolering. Sjukskriv er!

På hemköp för några dagar sedan så såg jag en kvinna som hostade ut sina lungor i sin hand och sedan inte ens reflekterade över att hon kanske smetade ut något äckligt när hon rotade bland potatisarna. Ska man behöva sterilisera allt man tagit med sig in i hemmet utifrån eller? Det var så bra när alla var rädda för svininfluensa, folk stannade hemma och jag slapp bli förkyld.

Inga kommentarer: