fredag 4 februari 2011

Fick besök av en liten fågel som åt av det lilla som var kvar av talgbollen i köksfönstret. Nu har fågeln fått en ny talgboll. De satt i trädet utanför fönstret och tittade på mig när jag öppnade fönstret och pillade vid deras matplats. Jag fyllde på fågelmataren också som jag fick av Love i julklapp. Jag har aldrig sett en fågel på den men alla hasselnötter var borta så jag antar att någon är där och tuggar när jag inte tittar.

Mina fåglar är blåmesar och talgoxar. Se verkar samsas här på gården men det är mest talgoxar i köksfönstret och mest blåmesar i vardagsrumsfönstret. Koltrastarna håller sig mest på marken nu när snön är borta men innan hade jag dem tuggandes i vardagsrumsfönstret också. Och ja, ringduvorna håller avstånd. Har inte sett dem på ett tag.

Nu är det nog dags att ta på mig kläder och lämna min lilla puppa.

Inga kommentarer: