lördag 7 maj 2011

Hej hej. Resultat har jag fortfarande inte men har ändå börjat komma igång. Tänker satsa på att skriva om mutationsmekanismer bakom varianterna och normala alleler. Tänker också titta på orsaker bakom fel i genotypningssystemen när "normala" alleler tolkas som varianter och möjligheten att varianter tolkas som normala alleler. Jag tänker skriva lite om hur man tolkar in varianterna i resultatet och vad en högre upplösning kan leda till. Jag tänker också utvärdera metoden och skriva vad jag hade gjort annorlunda om jag hade haft möjligheten. Hur jag ska få ihop en populärvetenskaplig artikel av det här sedan, det har jag ingen aning om men jag får gripa efter halmstrån, bita ihop och skriva något litet om att allt inte är vad man tror. Jag tror att jag har titeln klar där.

Fokus ska ändå ligga på projektrapporten nu. Resten får jag ta som det kommer.
Jag har i alla fall bestämt mig för att inte försöka skriva så att eventuella ekologer förstår utan till andra med min utbildning. Min redovisning ska ändå inte vara inför så många så hur PCR fungerar får de som inte vet vara så goda och slå upp i någon av böckerna från grundkurserna. Effektiviseringsprocess på gång här hemma, det börjar märkas att det bara är en månad kvar.

Nu åker jag till Köpenhamn.

Inga kommentarer: