tisdag 17 maj 2011

Fick preliminärt antagningsbesked nu så nu vet jag vad det blir nästa termin. Praktisk linux var jag inte behörig till eftersom jag inte läst datateknik 1, släktforskningskursen var inställd.
Nu blir det 27,5 hp vilket kanske egentligen är bäst eftersom jag förhoppningsvis ska jobba samtidigt som jag pluggar.
Tänk att man alltid ska tänka tillbaka på saker man tagit för givet och tänka hur bra man hade det. Hela livet. Att få pengar för att plugga. Helt fantastiskt koncept.

I skolan var de väldigt nöjda med mina resultat så nu tar jag det lite lugnt med sorterandet. Dagen ägnas åt faktainsamling till sekvenseringsavsnittet i arbetet. Planen är att ha ett första utkast till den textdelen klar idag.

Annars tänker jag att en bra hemsida hade varit en databas över massgravar med identifierade offer (om anhöriga vill) och bakomliggande konflikter. Hemsida eller bok. Människor gör så hemska saker. Det hade nog varit mitt drömjobb tror jag, att identifiera kvarlevor och återlämna dem till anhöriga.

Inga kommentarer: