torsdag 19 maj 2011

Har ändå fått en hel del gjort idag. Snart dags att sova men har äppelpaj i ugnen som ska med till skolan imorgon. Var en kort runda på sopstationen där jag hittade en battlestar galacticafilm på vhs som Love fick. Hittade också lite 50-talspåskpynt och en lagbok från 1930. Jag har redan en lagbok från 1890 så om jag blir arbetslös efter sommaren så kan jag se hur Sverige utvecklats på 40 år. Nästan som att det var meningen att de skulle sammanföras. Båda är tryckta i malmö också.
När jag var vid kassan på sopstationen ringde farfar och ville ha hjälp med att skicka ett sms, som tack fick jag en melon.

Annars har jag laddat på mitt busskort, bytt en peruk, handlat morsdagpresent till mamma, anmält mig till examenshögtid, varit hos mamma och pappa, köpt jord och planterat om krukväxter, pluggat och ja, bakat äppelpaj. Väldigt stolt. Imorgon ska jag också hinna med tusen saker, bland annat kolla igenom 60 provers genotypning, äta paj, gå på kvällskurs, duscha, lära mig ett nytt program att analysera varianter med. Det nya programmet funderar jag lite på att skippa eftersom jag ändå inte hinner bearbeta resultaten. Är trött nu. Ska ta ut pajen och gå och lägga mig.

Inga kommentarer: