tisdag 29 mars 2011

Alltså skatteåterbäring. Det är som att låna ut pengar till någon, glömma bort det och sedan få tillbaka dem efter ett år. Helt fantastiskt. Fick ganska mycket också efter mina tio veckors kämpande i somras. Det blir en ny dammsugare och eventuellt en tv? Eller en resa kanske. Dammsugaren köpes nog snart men resten väntar tills jag vet hur framtiden ser ut. Om jag blir arbetslös så blir det väl typ mat och hyra de går åt till.

Idag har jag registrerat in artiklar till mitt arbete så att jag lättare kan citera dem, har också sorterat dem och börjat strukturera arbetet. Bra där. Kunde jag ha gjort i februari.

Nu håller jag på att göra mig redo för jobbet som jag helt glömt bort att jag skulle till idag. Tur att jag har kalendern i köket, annars hade jag lugnt börjat registrera böcker i stället.

Hittade av en slump en blogg med en bild på källargatan 5 som jag måste visa mormor nästa gång jag träffar henne. Har tänkt söka efter ritningarna till huset tidigare men det är ett så litet hus och det är rivet sedan långt tillbaka så jag har antagit att ritningarna inte sparats. Bild är klart bättre, även om bilden inte direkt är jättetydlig.

Inga kommentarer: