lördag 26 mars 2011

Alltså

Fick en craving efter den här låten och ställde mig frågande till varför jag inte lyssnat på no more shall we part-albumet på länge. Sökte på spotify och fick veta varför. Finns inte där.



Bonus:


Vi har haft sjukt många fågelbesök idag, tror att det är solen. Bland annat har en koltrast suttit och pickat på talgbollen utanför köksfönstret i säkert en kvart. Vi har också haft en stor ringduva som två gånger försökt sätta sig på fönsterblecket (där maten ligger) utan framgång. Nu kom precis den första koltrastens fruga. De visslar så sött när de går in för landning. TVITVITVITVITVI liksom.

Jag skulle fråga vad den uppstoppade fågeln kostade men där var stängt, så jag fotograferade den i stället för att visa Love (som inte vill ha en uppstoppad fågel) men nu är fotot borta. Alla mina bilder på Köpenhamnssvanar finns kvar men uppstoppade fågeln=borta. Jag tar det som ett tecken på att jag inte ska handla med döda djur. Om någon GER mig en uppstoppad fågel någon gång så kanske jag ska ha en, men jag ska nog inte betala för det. Fint det här med självuppfostran, typ som att jag samarbetar med slumpen.

Tittade förresten på tre dokumentärer igår. Först de tidigare nämnda romarna utan huvud, därefter en film om hur hollywood och modehusen samarbetar på röda mattan och sedan slutligen en dokumentär om tourettes. En helkväll med andra ord. Sov som en stock när Love kom hem och vaknade av att solen lyste in genom sovrumsfönstret i morse.

Inga kommentarer: