torsdag 17 mars 2011

Sista uppdateringen för idag.

När jag var på öppna hjärtat hittade jag förutom några av böckerna i förra inlägget också garn i diverse lila nyanser. De är väldigt puttenuttiga och pastelliga i färgen så jag plockade lite svart garn där också när jag ändå var igång.
Jag har saknat det pyssliga och väldigt meditativa virkandet av mormorsrutor så jag bestämde mig för att virka en sjal. Inspiration blir utklädningskläderna på lågstadiet, alltså lite 70-tal (hallå mormorsrutor) lite 80-tal (tjena lila pastell).

Nystan och påbörjat arbete.


Så som det ser ut just nu:


Sen måste jag sluta med småprojekt. Det är mest när vi tittar på tv-serier som jag måste ha något att pilla med. Jag märkte när jag suttit ett tag med virkningen igår att jag är trött i axlarna efter att ha pipetterat hela dagarna i skolan så jag måste nog arbeta lite med min pipetteringsteknik. Det är väldigt monotont och dragskåpet begränsar ens rörelser, antagligen tar jag i för mycket också, jag gör alltid det när jag måste vara exakt. Eller ja, när jag gör saker med händerna. Jag spänner mina lillfingrar tills jag får kramp i dem, tänk gammal engelsk te-tant med fingerkrökningen och ni har mig vid precisionsarbete. Samma med tandborstning. Jag har varit hos tandhygienist en gång om året sedan jag var 13 för att jag ska lära mig att inte borsta för hårt. Jag skrubbar liksom istället för att borsta.

Inga kommentarer: