tisdag 1 mars 2011

Mars


Jag har redan gått vidare med Commander Keen-platte projektet. Jag har kommit fram till att jag ska satsa på att göra en liten del av väggen till en bana. Jag tror att Commander Keen 5 blir bästa episoden att jobba med. Min plan är då en stor boss (alltså de röda robotarna) + kanske två av de lila och en av de svarta robotarna. Sen måste jag göra någon sorts platåer som de kan stå på också.

Skolarbetet idag har gått så sjukt konstigt. Min hjärna kändes som mos när jag vaknade och hela dagen har huvudet varit fyllt med ett tunt grått dis. Jag skulle göra negativa kontroller men fyllde dem med DNA. Jag använde fel primers alternativt fel prover och även fel system. Jag fick ganska fina band men kan inte göra något med dem. Ja. Så imorgon ska jag göra om dagens experiment fast med rätt prover. Hade vi inte haft skilda pre- och postPCR hade jag stannat kvar lite längre imorgon och jobbat dubbelt men nu går det ju inte eftersom jag inte kan komma in i första labbet när jag varit i andra. Jag får väl glädja mig över att jag har morgondagens experiment färdigplanerat och titta vidare på torchwood - säsong 2 resten av kvällen.

Inga kommentarer: