lördag 5 mars 2011

Hela den här veckan har jag gått omkring med huvudvärk som hållt i sig tills jag käkat en ipren och en voltaren, bara den kombinationen har fungerat. Det hra varit smått irriterande och lett till att jag har haft svårigheter att koncentrera mig i skolan så nu tycker folk säkert att jag är konstig här också. Jag anstränger mig verkligen för att inte sjunka in i mig själv men när det blir för mycket så är det som att försöka att inte somna när man sitter framför tvn och tittar på en skittråkig film efter en superaktiv dag. Jag försvinner liksom bort och förstår inte att jag gör det förrän jag blir påkommen.

Jag har ett nytt skrivbord i skolan nu, ett eget. De oroade sig över att jag inte hade något bokhylleutrymme men det är än så länge ganska lugnt. Jag har en pärm och den släpar jag med mig vart jag än går. Funderar på att sortera om så att ajg har en resultat-&-analyspärm där jag kan klistra in utskrifter osv och en annan pärm med artiklar som jag måste läsa.

Idag är det lördag och det firade jag med huvudvärk (som vanligt) och en 6 timmars arbetsdag. Förutom huvudvärken så var det en bra arbetsdag. På min lediga stund fick jag fler amerikanska släktingar och en lösning på ett fotoproblem som gäckat mig i 1½ år. Nu vet jag vilka släktingarna i Wisconsin är och jag har fått kontakt också. Är väldigt spänd på vad det här ska leda till.

Organisatoriskt så har jag lagt märke till att det här med att jobba, plugga utomlands och plugga inrikes lite grann gör att andra saker hamnar efter. Har fortfarande inte sökt sommarjobb och kan inte ens komma på vem jag ska skriva till och vad jag ska skriva. Lite tror jag att jag undermedvetet vill ha ledigt i några veckor när examensarbetet är klart och bara skriva in mig på arbetsförmedlingen och njuta av solen. Lite hoppas jag att mitt examensarbete ska bli bra så att de ska vilja ha kvar mig i Danmark.

Ledig söndag i alla fall. Ska kanske försöka börja skriva på introduktionen till arbetet eftersom jag tänkt göra det i tre veckor nu ungefär. Ska dessutom sova ut. Längesedan. Nu, mer torchwood. Funderar på att köpa två andra serier i DVDbox till Love så att vi har mer att titta på sedan men jag kanske väntar tills busskortet för den här månaden är betalt.

Inga kommentarer: