fredag 7 januari 2011

Jag var på äventyr igår, på jakt efter stålspik. Det finns visst inga affärer med stålspik på värnhem så jag var ända nere vid triangeln, huuua. Där köpte jag i alla fall ett storpack stålspik och kände mig sjukt nöjd över klippet, eftersom de spik jag handlat tidigare kostade typ 4 gånger mer. Hem och spika tänkte jag. Innan jag gick hem så köpte jag en badrumshylla med sugproppar, modell: "sådan vi redan har en av och som är det enda som funkar i vårt jävla badrum". Väl hemma märkte jag att sugpropparna till hyllan var missformade och inte fäste. Uh. När jag spikade så böjde sig spiken. Uh. Idag har jag alltså bytt badrumshyllan och nu ska jag åter ut på spikjakt. Jag tror att jag ska kolla ute vid dalaplan, har fått en sån där superdupermanlig jakthunch. Dalaplan känns väldigt långt borta men jag har fått min snälla bror som egentligen ska skriva rapport att följa med mig. Jag ska nog egentligen också skriva rapport. Orka. Den tiden, den sorgen.

I kväll ska jag städa och pyssla. Inte pussla. Jag har bestämt mig för att slänga pusslet eftersom det saknas tre bitar i ramen och det känns ganska talande för resten av pusslets status.

Eh, just ja. Var i konstnärsmaterielsbutik och på vägen hem på stadsmissionen där jag hittade en dansmatta för 50 kronor. Hoppas att den funkar, ska prova när jag kommer hem igen från jakten.

Inga kommentarer: