måndag 10 januari 2011

Har för första gången på en vecka sovit gott i natt. Det började som vanligt med nervositet/ångest över att min framtid är så jäkla oklar efter sommaren men i natt gjorde jag vad jag alltid gjorde förr när jag hade skolångest. Lilla Fridolf. Bästa ångestupplösaren. Det är oftast inte särskilt roligt men jäklar vad tryggt det är. Efter en tidning kunde jag somna. Hela natten drömde jag att jag stod i kö vid skånetrafikens kundservicedisk men nummerlapparna var inte i ordning så man kunde inte veta om ens nummer räknats upp än och det var väldigt svårt att höra och se vilket nummer som servades just nu. Jag gick upp när drömmen visade att inga fler tåg skulle gå. Alltså så ska det väl egentligen inte vara? Jag ska väl inte behöva ha ångest över att tågen inte ska gå som de ska eller att jag ska gå vilse på stationen när jag ska till skolan. Har alla andra också så många jobbiga tankar varje gång något nytt ska hända eller har jag för mycket fritid?

Har fått jobbdatum nu iallafall som jag ska smyga fram till min handledare i Danmark som en ursäkt att gå efter lunch vissa tisdagar. Torsdagar har jag min geologikurs i Lund på kvällarna så då måste jag också komma iväg i tid. Väldigt mycket pusslande den här terminen.

Dagens uppgifter är:
Skolarbete (klart)
Köpa fler ångestdämpande serietidningar
Prata med folk på skånetrafiken om intyg och sånt

Ska gå på sopstationen tänkte jag. Nära centralen.

Inga kommentarer: