fredag 4 september 2009

störd


Utöver den snälla elektrikern så hade jag fått en mail från de snälla hantverkarna som ville komma och titta på vår brunn. Jag blev så glad att jag gjorde kaffe på bryggaren (utan att behöva tända i taket). Har gjort ena gruppövningen nu och ska påbörja andra övningen snart. Fint väder ute. Tittar på politically incorrect på youtube. Drömde i natt att jag kunde gå ner i spagat och att jag inte gjort det tidigare för att jag glömt bort hur man gjorde, hade en flashback från drömmen precis och tänkte att det var tur att jag kom på hur man gör. Det är svårt ibland när man inte kan skilja på dröm och verklighet. Svårt med gränser i allmänhet.

Det tog ungefär 3 dagar för adlibris och posten att skicka min kurslitteratur fast att jag valde det billigaste fraktalternativet. Som jag sa tidigare så ler universum mot mig den här veckan. Kommer antagligen att straffas med svininfluensa nästa vecka bara för att väga upp. Eller kanske inte, jag hade en jobbig allergisk reaktion mot vindruvor (visste inte att jag var allergisk mot vindruvor) för några dagar sedan som gjort min hud i ansiktet helt knottrig. Det räknas väl lite grann som något negativt. Kul för alla att veta.

Nu ska jag skriva något som är lite äckligt men det är mest för att komma fram till något annat så om jag går över någon slags gräns så ursäkta mig. När vi var ute och passade hund för ett tag sedan så var vi i Ellstorpsparken där jag hittade mängder med svarta fina Råkfjädrar i olika storlekar. När man hittar så många fjädrar så brukar det betyda att en fågel någonstans i närheten ligger och ruttnar och så var fallet också här. Jag plockade iallafall upp de fjädrar som såg fräscha ut och tog hem dem. Jag satte dem på skrivbordet och där stod de i några dagar tills de började lukta lite grann som billigt skinn som inte garvats klart eller hur man ska beskriva det, lite sött sådär. Först blev jag lite orolig för vi har haft en envis fluga här hemma och jag var lite rädd för fluglarver men det var ingen fara. Jag lade fjädrarna i en plastpåse i frysen så allt som eventuellt levde där bör nog vara dött, iallafall diverse patogener. Så, när jag var i Lund och inte var i skolan så gick jag utanför domkyrkan och kände samma lukt. Hepp, på gräsmattan låg mängder av svarta fjädrar. Det verkar som att jag numera kan lukta mig till nydöda råkor. Jag kommer inte ihåg vart jag ville komma med det här men iallafall så ska jag snart ta ut fjädrarna från frysen och hoppas på att eventuellt förruttnat kött ska torka in/bort så att jag kan sätta fjädrarna i en mask. Som på bilden ovanför ungefär.

Har funderat på en hatt som också skulle vara väldigt fin men jag hittar ingen sån där hårkam som jag kan använda som fäste för hatten. Ska alltsp inte ha en stor hatt utan en liten fin sak. Den ska vara blågrön, full med paljetter och några fjädrar på toppen, precis som på toppen av en påfågels huvud. Kanske lite glaspärlor i random storlekar. Tittatittatitta på påfåglarnas huvuden. Det hade varit en jättefin hatt. Vill inte köpa fjädrar i affären bara eftersom det känns som att jag inte kan garantera att de fåglarna mått bra innan de "donerade" sin fjäderdräkt så jag får plocka på marken som en annan öhh.... ja vem det nu kan vara som går och plockar halvskabbiga fjädrar på marken, kanske tre-åring?

Ja gud. Det är skönt att kunna skriva sånt här här istället för att råka säga det i skolan bland människor som inte känner mig. Skriva av mig liksom.

Pratade med Love om att jag borte läsa typ ekonomi eller något annat som inte drar till sig original, mest för att lära mig hur normala människor pratar men han trodde inte att det skulle fungera bra. Försöker lära mig på avstånd. Vad är förresten normalt? Jag börjar tro att det inte finns. Lite trött på att alla går och håller tillbaka hela tiden, jag gör det också, för att inte störa eller bli illa omtyckt. Försöker ge lite mer av mig själv. Går sådär men ibland funkar det. Har haft strikt policy tidigare att jag inte skulle säga något om mig själv eftersom det ger folk hållhakar på en men det är ju helt sinnessjukt och så paranoid vill jag inte vara.

Nu räcker det nog för idag. Måste sluta med kaffet nu tror jag och börja med nästa gruppövning. Känner mig lite rastlös.

Inga kommentarer: