lördag 5 september 2009

Sova?

Jag lät Love sova en hel evighet och när han vaknade var jag så sjukt hungrig att jag bara kunde tänka på mat. Vi hade tänkt käka ute men kunde inte bestämma oss för var. Jag tyckte att allt lät gott, vad som, men till slut tog vi bussen till mina gamla kvarter och åt burgare på tusen&2. Nice. Sen gick vi upp till gamla lägenheten och lekte lite med broren och faren och katten för mamman och lillebroren var ute. Tittade på V för Vendetta på 3an, sådana lyxkanaler har inte vi och det var spännande att se all ny TV-reklam. Smaka lite grann på I-landslivet, bah skojah.

Sen åkte vi hem igen och Love gick till sin pappa med två majskolvar. När han kom tillbaka såg vi sista six feet underavsnittet och ja, alla borde se den serien. Sorgligt men ändå skönt att den är slut. Kan inte sitta och må dåligt över fiktiva liv liksom, speciellt inte jag som har svårt med gränser. Har drömt om hur jag ska lösa problem som inte är mina och som inte finns på riktigt. Skönt att vakna dock.

Sebbe gav mig tillgång till någon slags sida på hans Linuxserver som jag ska använda när jag lär mig SQL. Hoppas att jag fattar. Klockan är 03.30 och nu kom Love ut ur duschen. Ska bli skönt att sova, har snart varit uppe i 24 timmar. Börjar märkas i mitt skrivspråk. Väldigt koncisa meningar och väldigt få meningar som påbörjats med jag.

Imorgon ska jag köpa present till Nina, sen ska jag på kalas hos kusinerna och sen ska jag på kalas hos Nina. Efter det ska jag förhoppningsvis sova i tid för att sedan plugga hela tiden Love är på jobbet på söndagen.

Inga kommentarer: