tisdag 29 september 2009

Hej hej.
Just nu borde jag verkligen plugga men jag vet inte hur jag ska hinna med så jag har gett upp. Tenta imorgon, vi får se hur det går. Om tentan kommer handla om översiktlig förståelse så klarar jag mig nog men om de tänker fråga om specifika databaser så är jag körd för jag kan inte skilja förkortningarna från varandra. Skyller på att jag slog huvudet hårt i väggen igår och var snurrig flera timmar därefter.

Tänkte bara skriva om hur liten världen är. Fast egentligen är det nog inte världen utan våra bekanta kretsar som är små. När jag och Love varit på vår första visning här på värnhem och inte visste hur lång tid det skulle ta innan vi fick reda på om vi fått lägenheten eller inte så googlade jag diverse ord kopplade till problemet. Jag hamnade då på en blogg som jag fortsatt läsa efter det, mest för att det är mysigt att läsa en blogg som inte verkar vara ute efter att sälja något koncept eller produkter. Det är mer som att följa en kompis som man inte har så bra kontakt med.

Iallafall. Jag har klickat vidare bland hennes länkar och hamnat hos en kompis till henne. Från den bloggen klickade jag igår vidare ännu ett steg och hamnade på en annan rolig blogg. Oj tänkte jag, den här ska jag nog följa ett tag. På bloggen fanns en likadan ruta som jag har, med en lista på senast lyssnade låter på last.fm. Jag klickade på den rutan på den här bloggen och hamnade på en ganska bekant sida. Jag hade hittat en av mina närmsta musikaliska grannar på last.fm. Sjukt. Hon bor i Malmö. Fatta så många användare som finns på last.fm! Jag börjar nästan tro på six degrees of separation. Sen är det klart så att jag fastnade för alla de här bloggarna för att de skriver på ett sätt som jag gillar och detta beror säkert på gemensamma referenser och sånt men ändå. Jag tyckte att det var lite skumt.

Nu ska jag betala rtäkningar för annars glömmer vi bort det.

Inga kommentarer: