söndag 20 september 2009

duktig

Idag ska jag göra allt plugg som jag inte gjort tidigare. Jag känner att jag har lite mer ork så jag får väl anta att min trötthetsförkylning är någorlunda botad. Var hos mamma och pappa igår och firade kattskrället som tyckte att den nya klöspinnen var bra. Först var hon nervös för att den gamla pinnen var borta men när den nya kom fram klöste hon lite bara för sakens skull. Av Love och mig fick hon kattmjölk, två olika sorters kattgodis och katt-tonfisk. Allt uppskattades.

Farfar kom också och åt lite grann och det blev sallad och därefter tårta. Katten satt vid borden en stund men hon lessnade när det blev för mycket folk och gick och lade sig under sängen.

Jag skulle hem och plugga efteråt men somnade i soffan en kvart efter att vi kommit hem, typ halv tolv. Vaknade vid 9 och satte igång. Annat som ska hända idag är att jag ska färga håret, slå ett slag för kvinnliga präster och mot rasism och sen blir det nog risotto till middag. Blir jag klar med plugget så kanske jag tar mig tid att plocka undan på skrivbordet och byta plats på datorn. Funderar även på att åka ut till ikea och köpa tvätttkorgar så att det blir lite ordning i smutstvättsgarderoben men jag bangar nog på söndagshysteri med småbarnsfamiljer som flyr vardagen i radhuset. Hoppas att Hägglund inte läser in för mycket i det.

Love sa igår att Myra ville ha katt och att Oscar undrade om vi skulle kunna passa katt ibland om de inte kunde vara hemma men att Love sagt nej eftersom jag är så allergisk. Känns hemskt. Jag hade jättegärna passat katt ibland. Jobbigt att vara halvt döende när jag gör det bara. Jag funderade ett tag på att vi skulle kunna vara stödhem för katter men Love tyckte att det var den sämsta idén hittills eftersom det tar ungefär 3 månader för mig att vänja mig så pass mycket vid allergin att jag kan sova en hel natt. Hatar astma. Älskar katter. Det hade ju så klart inte funkat och någonstans är jag ju medveten om det men jag VILL verkligen tåla katter, passa katter, rädda katter.

Nu ska jag plugga vidare!

Inga kommentarer: