lördag 29 oktober 2011

I natt har jag sovit tills jag vaknade av mig själv. Var som en zombie hela kvällen och satt i fyra timmar på köksgolvet från det att jag kom hem från jobbet till det att Love kom hem. Har ont i ryggen och fötterna. Diskjobbet är konstigt. Jag känner innan jag går dit att jag inte vill, men när jag är där tycker jag att det är ganska roligt. Iallafall de dagarna då disken är överbelastad. Jag gillar att planera tiden och utrymmet och att effektivisera. Jag tycker också om när det rena disken ska ställas ut på vagnarna och jag har möjlighet att sortera alla olika typer av disk så att det ser snyggt ut och blir lättare för de som ska sortera in disken i skåpet sedan. Lite grämer jag mig över att jag inte hann ställa ut all disk snyggt igår men det var total kaos. Jag gjorde vad jag hann och orkade.

Idag har jag sovit tills jag vaknade (älskar lediga morgnar) och sedan programmerat hela dagen. Det känns hemskt att erkänna det men det är sjukt skoj när programmen gör som de ska. Jag saknar klart färdigheter och jobbar på nybörjarnivå men jag känner mig så duktig när jag klarar av att göra vad jag förväntas klara. Att jag dessutom inte har den tid på mig att läsa in som jag borde ha och alltså gör två veckors halvtidsstudier på en helg varje gäng känns också bra. Härligt att inte vara helt värdelös. Jag klarar det.

Mer avancerade program är ett senare steg men jag tror nog att jag kommer läsa fler programmeringskurser. En uppföljningskurs i java kanske men definitivt både perl-kursen och R-kursen på distans. Alltså inte den här terminen som följer, utan nästa igen. Det här med planering var det jag. Jag kommer att avsluta det här. Det finns inga alternativ. Önskar att jag fick lite praktisk erfarenhet av det jag pluggat någon gång också men det får visst vänta. Ska skriva ett standardiserat brev och tigga ett timvik på någon av alla avdelningarna i Lund. Någon måste ju behöva en assistent och ska jag få kemikalier utskvätta över mina ben hela dagarna så kan jag lika gärna få det samtidigt som jag lär mig vad kemikalierna används till. Känns halvlönt annars.

Inga kommentarer: