lördag 27 augusti 2011

Lomma loppis idag. Hittade en sån där 50-talsblomsterkorg på ben som jag ska ha i vardagsrummet. Sliten och genomfuktig så nu står den på tork men 10 kronor var den definitivt värd. Annars blev det inte så hemskt mycket, 4 glas, 3 koppar, 4 djupa tallrikar, en duk, tre barnnäsdukar. I bokväg kände jag att jag var tvungen att begränsa mig så jag struntade i två väldigt fina böcker om byggnadsteknik anno 40-talet. Ångrar mig lite men gud. Istället blev det en inbunden årgång av allers familj-journal från 1904, en hemkunskapsbok från 1955 och ett litet häfte med malmöbilder från början av 1900-talet. Någon dag ska jag fotografera alla mina böcker och lägga upp någonstans. Kanske kan ha det som projekt nu när jag ska läsa programmering.

Sjukt trött idag. Har skickat in ett utkast på artikeln, den är knepig och rörig men jag kommer inte vidare utan synpunkter utifrån. Vet inte vad jag kan stryka och vad som förväntas så jag släpper det för tillfället.

Inga kommentarer: