lördag 6 augusti 2011

Började dagen med att baka fyra sorters kakor. Åkte sedan till mormor och morfar för att hämta ett bord som nog tyvärr är för stort för mitt lilla kök men som ändå är perfekt ifall jag tänker ha långbord eftersom den korta sidan är lika kort som den korta sidan på mitt nuvarande köksbord. Passade också på att plocka körsbär från baksidan av deras trädgård. Under alla år de bott där har de aldrig plockat av de körsbären eftersom de är lite sura. Funderar på att göra marmelad av dem. När jag kom till Malmö åkte vi till pappas jobb för att palla äpplen men när vi kom fram började det att ösregna så det blev inte så många äpplen. Jag tål inte äpplen så det gjorde inte så mycket, jag hade tänkt koka äppelmos på dem och det har jag nog tillräckligt för.

Känner mig fortfarande lite smått nedslagen av att jag inte vet vad jag ska göra i september. Det är väldigt stressande och min första impuls så fort jag är ensam är att jag ska gråta bort det men det blir inget av det. Får inte energi till att ta tag i det heller. Allt står stilla. Eller jag står stilla och allt annat rusar förbi. Känns som att jag missat bussen eller gått på något dumt skämt som alla andra fattat inte var på riktigt. Varför har jag läst? Vad har jag läst till? Vad kan jag? Vad vet jag? Vad vill jag? Just nu bara tomhet. Jag bakar kakor för att se resultat och ger sedan bort dem för att jag inte vill gå upp i vikt. Får ångest och tror att min kropp ska gå sönder när jag ska sova. Alla drömmar går ut på att jag letar efter något men nästan aldrig hittar vad jag letar efter. Vaknar och har glömt vad det var jag letade efter och lämnas bara med känslan av att jag aldrig hittade det. Inte särskilt meningsfullt.

Love är fantastisk i alla fall. Känns fint att något fungerar det här året.

Inga kommentarer: