torsdag 4 augusti 2011

Jag är ju uppenbart usel på att hålla igång den här bloggen. Jag har massor av bilder på hårddisken från min sommar men jag orkar inte sortera. Orkar inte lägga upp. Orkar faktiskt ingenting. Jag har fortfarande inte skrivit den populärvetenskapliga artikeln och känner mig inte alls sugen på att göra det heller. Ska också sätta mig ner och göra presentationen som jag ska göra i vecka 34 någon gång. Jag har bara tappat lusten. Det känns som att jag jobbar hela sommaren igen precis som förra sommaren fast den här sommaren får jag en ersättning som liknar mitt studiemedel. Jag har dessutom använt sparade pengar för hyra juni och juli så jag ligger redan back. Utöver detta har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen som verkade sjukt ointresserade av mig. Jag fick en handlingsplan som inte var mycket mer än att jag ska ringa dem om jag får jobb och ringa dem om jag inte får jobb. Jag har inte heller rätt till någon typ av ersättning alls så jag vet inte varför jag skulle höra av mig en massa.

Annars så har jag en geologiuppsats att skriva, ett CV att sammanställa och en drös med personliga brev att skriva. Jag tänkte göra en lista med jobb jag vill ha och sen beta av dem ett efter ett. Måste köpa mappar att stoppa in mina papper i inför intervjuer. Allt tänkte jag ta med. Allt som på något sätt kan göra rekryterare intresserade. Utöver det ett schema där jag skriver upp vilka jobb jag sökt och vem och när jag ska kontakta för att höra hur det gått.

Trött på allt sånt här. Önskar att jag hade ett bra jobb.

Inga kommentarer: