onsdag 17 juni 2009

Farfar var i Malmö och ringde. Han ville komma upp och se om vi kommit någonvart i bosättandet och det funkade riktigt bra som katalysator. Innan idag har jag jobbat som en zombie och snittat på en färdig sak/h. På en kvart röjde jag hela köket och vardagsrummet. Lyckades lägga mattorna rätt, bytte duk, satte på te och diskade typ halva disken. Jag har ingen aning om var den energin kom från. Nu har jag plockat bort det sista som syntes av bården bakom kylskåpet men jag lämnade en bit som minne. Lite grann för att kontakten till kylskåpet är sjukt obehaglig och jag inte vill kladda med vatten där bakom.

Nu har Love nog slutat också. Han jobbar antagligen över men ändå. En av våra fåtöljer skall passas av Loves pappa ett tag tills han kommit på hur han vill inreda det tomma rum som Love lämnat efter sig. Hoppas han kan ta den idag. Undrar om han har sådana skenor som man sätter fast lampsladdar i taket med. I så fall hade jag kanske kunnat få upp kökslampan idag också. Måste bara först hitta en sockerbit så att jag kan ta bort den ojordade kontakten. Fan alltså vad jag har vuxit den senaste tiden.

Om jag och Love fortsätter som tidigare förresten så kommer vi nog att växa på bredden också. Jag är så glad att jag har ett kök att jag typ provar alla mina formar och serviser. Det har varit det enda rummet som man kunnat använda fullt ut så jag har hängt där en hel del. Resten har mest påmint om lådor som måste packas upp och hyllor som behöver skruvar.
Undrar var jag kan ha lagt sockerbitarna, eller den kontakten som redan hade en sockerbit.

Har en stor hög med papper på vardagsrumsbordet som jag ska ta tag i nu. Har lagt in en del bilder i min tidigare avlidna bilddagbok också. Ska kanske använda den sen också. Macen är så strulig och vägrar skala om mina bilder och PCn vägrar känna igen sladden till mobilen så bilddagboken är ändå lösningen hittills. laas.bilddagboken.se iallafall. Den är inte superskoj men kan bli om jag pallar. Jao.

Inga kommentarer: