torsdag 11 juni 2009

Alltså, det var ett tag sedan jag skrev igen. Valvaken var tråkig, programmet var trist och min röst förlorade. Jag har varit så jäkla huslig. Jag har gjort paj med fetaost och spenat som jag fryst in och när jag gjorde det så passade jag på att göra jordgubbskakor. Det var nog i måndags. Blandar ihop dagarna. Idag har vi gjort soppa med morötter och linser med potatisplättar med rårörda lingon som efterrätt. sjukt gott. Vi kommer gå upp typ 20 kilo i år.

Har varit i Landskrona idag också. Jag och farfar var i lägenheten där och jag hämtade två mattor, en servis, lite böcker, gamla ikea-kataloger och diverse köksprylar. Jag älskar mitt kök. Jag har så mycket prylar där nu!

Imorgon ska jag hem till mamma och pappa och plocka i rummet där. Tänkte försöka fixa klart där så att Sebbe kan flytta in. När sebbe sedan flyttat in tänker jag ta över hans ena hylla som han inte vill ha, måla den i svart lackfärg och bygga om den till hatthylla/skohylla/hallhylla.

Vi passar förresten katten Ronja nu. Hon är livrädd för byggarbetarna som klättrar utanför fönstret men efter klockan 17.00 är hon så sjukt gosig. Hon sover på ens mage och kurrar så att det nästan överröstar tvn. Idag blev vi av med henne. Vi letade överallt i lägehneten och Love var ute på gården och ropade men jag hittade henne till sist. Hon låg och sov bakom min datorskärm i arbetsrummet. Arbetsrummet och köket är ju enda rummen utan byggarbetare.

Trött nu och lite mätt. Funderar på att kanske baka något men saknar bakpulver. Vi har kört över vår planerade budget men jag skyller det på att vi inte hade några basvaror när vi flyttade in. Nu har vi det mesta, förutom bakpulver då.

Inga kommentarer: